Wpis / wykreślenie z okręgowego rejestru pielęgniarek i położnych w Słupsku

Wpis do okręgowego rejestru

Zgodnie z art. 2 ust. 3 oraz art. 5 ustawy z dnia 1 lipca 2011 roku o samorządzie pielęgniarek i  położnych (Dz. U. z 2018 roku poz. 916) pielęgniarka/położna, która chce pracować na terenie danej Izby, musi się do niej uprzednio wpisać. Wpis do rejestru dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej posiadającej prawo wykonywania zawodu. Osoby wpisane do rejestru z mocy prawa stają się członkami danej okręgowej izby pielęgniarek i położnych. Przynależność do samorządu jest obowiązkowa.

W celu uzyskania wpisu do okręgowej rejestru  należy złożyć odpowiedni wniosek (kliknij tutaj) oraz załączyć następujące dokumenty:

  • zaświadczenie o prawie wykonywania zawodu;
  • uchwała wykreślająca z poprzedniego okręgowego rejestru pielęgniarek i położnych;
  • arkusz aktualizacyjny (do pobrania w zakładce aktualizacja danych lub prawo wykonywania zawodu)

Uchwały w sprawie wpisu do okręgowego rejestru podejmuje Prezydium Okręgowe Rady na comiesięcznym posiedzeniu.

Członkowie okręgowej izby maja prawo ( art. 11 ust 1 ww. ustawy):

  1. wybierać i być wybierani do organów izb, z zastrzeżeniem art. 12 oraz art. 13 ust. 2-4;
  2. korzystać z pomocy izb w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz ochrony właściwych warunków wykonywania zawodu;
  3. korzystać z ochrony i pomocy prawnej izb;
  4. korzystać z innych świadczeń izb i działalności samopomocowej.

Członkowie okręgowej izby obowiązani są (art. 11 ust. 2 ww. ustawy):

  1. postępować zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz zasadami wykonywania zawodu określonymi w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i  położnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 576 ze zm.);
  2. sumiennie wykonywać obowiązki zawodowe;
  3. przestrzegać uchwał organów izb;
  4. regularnie opłacać składkę członkowską;
  5. bezzwłocznie zawiadomić okręgową radę o:
  • przeniesieniu się na obszar działania innej okręgowej izby,
  • zmianie adresu zamieszkania,
  • zmianie zakładu pracy lub innego miejsca wykonywania zawodu,
  • zagubieniu lub zniszczeniu prawa wykonywania zawodu – patrz – informacje na temat duplikatu prawa wykonywania zawodu,
  • zaprzestaniu wykonywania zawodu

 

Wykreślenie z okręgowego rejestru

 Pielęgniarka/położna, która zamierza rozpocząć wykonywanie zawodu na obszarze innej okręgowej izby, zobligowana jest do złożenia wystandaryzowanego wniosku o wykreślenie z  rejestru dotychczasowej okręgowej izby wraz z informacją o dokonanym wyborze okręgowej izby, której chcą zostać członkami ( art. 5  ust. 4 ustawy z dnia 1 lipca 2011 roku o samorządzie pielęgniarek i położnych Dz. U. z  2018 r.  poz. 916)

W celu uzyskania wykreślenia z Okręgowego Rejestru należy złożyć w OIPIP wniosek (kliknij tutaj) z załączonymi dokumentami:

  1. zaświadczenie o prawie wykonywania zawodu;
  2. arkusz aktualizacyjny (dostępny w zakładce aktualizacja danych).

Po otrzymaniu uchwały o wykreśleniu z rejestru z dotychczasowej okręgowej izby pielęgniarka/położna składa wniosek o wpis do rejestru wybranej przez siebie okręgowej izby.

Uchwały dotyczące wykreślenia z okręgowego rejestru podejmuje Prezydium Okręgowej Rady na comiesięcznym posiedzeniu.