Praktyki pielęgniarek i położnych

KOMUNIKAT DLA PIELĘNIAREK i POŁOŻNYCH


Zmiany w RPWDL od 23 sierpnia 2024 - Kluczowe informacje i różnice

23 sierpnia 2024 r. wchodzą w życie istotne zmiany w sposobie korzystania z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).

  1. Nowe wnioski o wpis (dla pielęgniarek, położnych, które rozpoczynają działalność od 23 sierpnia 2024) :
  • Wszystkie nowe wnioski o wpis praktyki pielęgniarskiej bądź położniczej będą składane i obsługiwane wyłącznie w RPWDL 2.0.
  • Wyjątkiem są wnioski istniejącej praktyki do nowego organu rejestrowego - te nadal składamy w RPWDL 1.0
  1. Zmiany we wnioskach i księgach: (dla pielęgniarek, położnych, które rozpoczęły działalność przed 23 sierpnia 2024 i prowadzą już indywidualne bądź grupowe praktyki)
  • RPWDL 1.0: Do czasu wyłączenia starej wersji systemu, wszystkie wnioski o zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru, a także sprawy związane z księgami, będą obsługiwane w RPWDL 1.0.
  • RPWDL 2.0: Wnioski złożone w RPWDL 2.0 nie będą mogły być poprawiane. Wszelkie błędy czy braki będzie musiała poprawić samodzielnie pielęgniarka.
  1. Wyszukiwanie informacji:
  • Sprawdzaj obie wersje: Aby znaleźć konkretny wpis lub księgę, może być konieczne sprawdzenie zarówno RPWDL 1.0, jak i RPWDL 2.0, dopóki migracja danych nie zostanie zakończona.

Podsumowanie:

  • Dokładność przede wszystkim: Składając nowy wniosek w RPWDL 2.0, upewnij się, że wszystkie dane są poprawne, ponieważ nie będzie możliwości ich późniejszej korekty a wniosek zostanie odesłany celem uzupełnia
  • Dwie wersje: Przez pewien czas będziemy korzystać z obu wersji RPWDL, w zależności od rodzaju sprawy.
  • Weryfikacja aktualności danych: to obowiązek osoby prowadzącej praktykę zawodową. Prosimy wszystkie pielęgniarki, pielęgniarzy i położne o sprawdzenie poprawności danych w księgach rejestrowych. Jednocześnie informujemy o kontrolach praktyk zawodowych, które będą systematycznie realizowane przez Komisję ds. nadzoru nad indywidualnymi i grupowymi praktykami pielęgniarek i położnych.

Zachęcamy do zapoznania się z nowym systemem RPWDL 2.0. Poniżej link z filmami instruktażowymi:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzPRusQntEInFnURd4YOXHata-WhpyXQu

Informacja dla pielęgniarek i położnych zamierzających i prowadzących praktyki zawodowe.

 Od 1 kwietnia 2013 r. rejestracja oraz aktualizacja danych indywidualnych praktyk pielęgniarek/położnych odbywa się tylko w formie elektronicznej.

Utworzenie i rejestracja praktyki zawodowej polega na:

  1. założeniu działalność gospodarczą (Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej CEIDG),
  2. utworzeniu profilu zaufanego (e-puap) -instrukcja zakładania profilu zaufanego znajduje się poniżej: instrukcja zakładania epuap
  3. na www.rpwdl.csioz.gov.pl w aplikacji praktyki zawodowe pielęgniarek/położnych należy założyć konto, wygenerować login i aktywować konto (należy posiadać adres e-mail) – instrukcja poniżej: instrukcja RPWDL
  4. Wypełnić wniosek, który należy podpisać profilem zaufanym (można korzystać z własnego konta bankowości elektronicznej pod warunkiem udostępnienia takiej funkcjonalności przez bank),
  5. Do wniosku w systemie RPWDL załączamy potwierdzenie dokonanej wpłaty na konto OIPiP w Słupsku za wpis w kwocie 104 zł. (2020),
  6. Wniosek podpisany profilem zaufanym wraz z kompletem dokumentów przesłany zostaje za pomocą systemu do OIPiP w Słupsku i jest rozpatrzony w ciągu 7 dni. Na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy zostaje przesłane zaświadczenie (jest ono również dostępne na indywidualnym profilu pielęgniark/położnej w RPWDL),
  7. Jeśli w przesłanej dokumentacji są błędy bądź brakuje załączników, ew. wniosek nie został podpisany profilem zaufanym zostaje niezwłocznie odesłany do uzupełnienia,
  8. OIPiP w Słupsku nie rozpatruje i nie przesyła wniosków oraz zaświadczeń w formie papierowej. Rejestracja praktyki i aktualizacja danych objętych wpisem odbywa się w formie elektronicznej,

Zmiana danych w RPWDL odbywa się w nieprzekraczalnym okresie 14 dni od ich powstania.

  1. na www.rpwdl.csioz.gov.pl w aplikacji praktyki zawodowe pielęgniarek/położnych zalogować się na swój profil, dokonać wyboru wniosku (np. zmiana danych, wykreślenie z rejestru),
  2. wypełnić wniosek, podpisać profilem zaufanym i wysłać,
  3. Do wniosku o zmianę załączamy potwierdzenie dokonanej wpłaty na konto OIPiP w Słupsku w kwocie 52 zł (2020).
  4. W przypadku niezgłoszenia rozpoczęcia działalności lub zmian danych objętych rejestrem w ww. terminie, organ rejestrowy, może w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną w wysokości do 10 krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę określoną na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.